wtorek, 11 stycznia 2022

"Polacy last minute. Sekrety pilotów wycieczek" Justyna Dżbik- Kluge

Biorę udział w wyzwaniu-zabawie "Trójka E-pik". Wśród 3 styczniowych kategorii był " lud pracujący" - chodzi o nazwy zawodów w tytule. Nie szukałam długo.

Napatoczyło się na EmpikGo jako e-book, wydawało mi się, że może być ciekawe. Czytałam przy karmieniu. I jako takie nieangażujące czytanie się sprawdziło. Niestety, książka okazała się słaba.
Jest to zbiór, a właściwie zlepek wypowiedzi pilotów, przewodników,rezydentów, specjalistów branży turystycznej, fragmentów ich blogów/tekstów, anegdoty oraz rozmowy autorki (2-3 pytania). Tematyka raczej ogólna ( o wszystkim po trochu), najwięcej jest o zachowaniu Polaków na wycieczkach (roszczeniowość, upierdliwość, brak wiedzy i kultury, skargi z byle powodu, błahostki z jakimi zwracają się do rezydenta itp). Dość ciekawe fragmenty o tym, jak piloci muszą zachować się w przypadku zgubienia, choroby, śmierci, pijaństwa, choroby psychicznej uczestnika. Incentive travel - też ciekawa dla mnie "nowinka". Pod koniec trochę o cudzoziemcach na wycieczkach do Polski. Tak czy owak - piloci rezydenci mają z jednej strony atrakcyjny, ale z drugiej - ciężki kawałek chleba.
Ogólnie- dość stereotypowo, chaotycznie, brak jakiejś tezy przewodniej, głosu autora.
Według mnie tej książce zabrakło "pilota", który by to wszystko ułożył i poprowadził "reporterską ręką".


1 komentarz:

  1. Zainteresował mnie pomysł, bo wydaje się to niewyczerpanym źródłem inspiracji. Turyści w ogóle, a polscy chyba w szczególności, choć może tylko tak mi się wydaje, bo nie znam innych nacji na tyle dobrze. Wycieczki firmowe są szczególnym rodzajem doświadczenia, bo poza oczywistą indolencją wycieczkowiczów i barkiem jakiegokolwiek zainteresowania odwiedzanym miejscem, poza zlokalizowanie drogi do najbliższego monopolowego i ewentualnie hotelowego jacuzzi dochodzi możliwość wypromowania się w oczach przełożonych. Po kilku wyjazdach integracyjnych (najbliższa okolica) unikam jak ognia. Szkoda, że pozycja słaba.

    OdpowiedzUsuń

'Napisz proszę, chociaż krótki list" ;-)

Moja lista blogów