środa, 18 marca 2015

"Wiadomość" T. Jansson

b6679b80f5
Jeśli ktoś ostatnio zaglądał na mój blog, mógł sobie pomyśleć, że się obijam, bo wieje pustką... Tymczasem cały czas czytam i piszę, ale "na wynos".  Oto kawałek mojej wypowiedzi o tomie opowiadań fińskiej pisarki, którą warto "odmuminkować" :-)

Nie będę oryginalna, ale zacznę od tego, że Tove Jansson kojarzymy najczęściej z Muminkami. Tymczasem ograniczać jej twórczość tylko do popularnych na całym świecie opowieści o sympatycznych trollach i ich przyjaciołach, to jakby jeść sałatkę warstwową i nie sięgnąć głębiej do dna salaterki. Fińska pisarka, malarka, ilustratorka, autorka komiksów pisała również dla dorosłego odbiorcy. Była w tym naprawdę znakomita – to mistrzyni krótkich form. Podobnie jak Alice Munro, ale to dwa zupełnie inne literackie światy. Spotkałam się z prozą obu pań i przyznam szczerze – wolę Tove Jansson. (...)

Całość recenzji znajdziecie tutaj:

4 komentarze:

  1. Muszę się przyznać, że niestety nie wiedziałam, że autorka muminków ma na swoim koncie także inne pozycje... "Wiadomością" czuję się bardzo zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj też "Lato" jej pióra. Ale to już nie ten rodzaj literatury, co Muminki :-)

      Usuń
  2. Właśnie czytam ze sporą dozą przyjemności...

    OdpowiedzUsuń

'Napisz proszę, chociaż krótki list" ;-)

Moja lista blogów