czwartek, 8 marca 2012

Z kobietą w lustrze i w tytule

Bardzo miły miałam dziś dzień. Życzenia, czekoladki, rodzinnie przycupnęliśmy przy kawie i ciastkach. Dotarła przesyłka - nagroda w konkursie czeskim - "Śmierć pięknych saren" Oty Pavla, książka z filmem. Przy okazji - magnetyczna zakładka - świetna sprawa! Potem zajrzałam do sieci i wyłowiłam, że wygrałam "Kobietę w lustrze" E.-E. Schmitta. Cieszę się nieziemsko, bo zależało mi na tej książce. Po południu wybrałam się do groty solnej pooddychać morskim powietrzem i zrelaksować. Zabrałam ze sobą tomik Nory Roberts. Tak, to była przyjemna godzinka ;-)

Co jakiś czas wymyślam sobie wyliczanki tematyczne. Dziś pora na książki z "kobietą" w tytule. Oto. co udało mi się wydobyć z pamięci:
  • "Kobieta w lustrze" E. E. Schmitt
  • "Kobiety" Z. Nałkowska
  • "Kobieta i mężczyźni" M. Gretkowska
  • "Kobieta z wydm" A. Kobo
  • "Piąta kobieta" H. Mankell
  • "Kobieta zaklęta w kamień" M. Fox
  • "Ślepa wierzba i śpiąca kobieta" H. Murakami
  • "Kieszonkowy atlas kobiet" S. Chutnik
  • "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" S. Larsson
  • "Wojna nie ma w sobie nic z kobiety"S Aleksiejewicz
  • "Być kobietą i nie zwariować" K. Miller
  • .....

    Mam nadzieję, że uzupełnicie tę listę jeszcze paroma tytułami. Może to kogoś zainspiruje do czytania ;-)

    Dziękuję za wszelkie życzenia skierowane do kobiet w blogosferze, a sobie i koleżankom "po blogu" i nie tylko życzę, aby obchodzenie naszego święta nie sprowadzało się tylko do formułek i tulipanów w jeden dzień w roku. Wszystkiego dobrego, Babeczki! ;-)

7 komentarzy:

  1. * "Kobieta bez twarzy"
    * "Kobieta niespodzianka"
    * "Jestem kobietą"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę! Tyle jeszcze tytułów! Dzięki, Sabinko ;-)

      Usuń
    2. Te akurat czytałam :) Więc mi się nasunęły :)

      Usuń
  2. Jeszcze mi się przypomniały:
    "Małe kobietki" Alcott
    "Kobieta warta miłości" J. Braun (Harlekinek)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię to Twoje listy. Poza różniącym nas sentymentem do Pani Lingas-łoniewskiej mamy dość podobną falę odbioru :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tej listy z kobietą w tytule zaledwie 4 czytałam (kto zgadnie które, hehe), a to, że wchłonęłam 3 Lingaski expresem, to sentymentem bym nie nazwała. Ha, ciekawam, czy Ci Michalak przypadnie do gustu ;-)

      Usuń
  4. Dopisujemy "Wszystkie kobiety Don Hułana" M. Bennewicza- książkę "przetestowała" Kreatywa.

    OdpowiedzUsuń

'Napisz proszę, chociaż krótki list" ;-)

Moja lista blogów