czwartek, 2 stycznia 2020

PRZECZYTANE 2019 R.



Nadszedł czas na czytelniczy remanent 2019 r. Wyobraźcie sobie, że w minionym roku wcale nie spisywałam przeczytanych książek, bo... mi się nie chciało.
 A teraz nieco się namęczyłam, bo uznałam, że jednak bym chciała mieć taką listę i wypisywałam tytuły nie tyle z pamięci, ile na podstawie opublikowanych  (głównie na stronie zycieipasje.net) recenzji, podsumowań w comiesięcznych wyzwaniach "Pod hasłem" i "Trójka E-pik", a także konta w bibliotece. Być może coś umknęło, trudno. Nie liczyłam książeczek dla najmłodszych typu "Świnka Peppa" czy "Turlututu", takich krótkich, czytanych co jakiś czas, ani tych czytanych rozdziałami ( na zmianę z mężem) starszej na dobranoc.
Wyszło 66 książek plus 9 komiksów i 24 audiobooki, razem 99 (!!!Aż się sama przeraziłam).
Korekta! Znalazłam jeszcze zapiski, z których wynika, że na początku 2019 r przeczytałam jeszcze 4 ( dopisane na końcu poniższej listy), czyli  70+9+24 = 103.


Przeważały publikacje wydawnictw Marginesy oraz MG, audiobooki - Storybox.
To był rok komiksów, literatury górskiej,  klasycznych i komediowych powieści kryminalnych. Nie brakowało klasyki i literatury zwanej umownie "kobiecą". Trafiała się literatura popularnonaukowa i poradniki.
Szczególnie ciepło wspominam "Bezsenne noce, senne dni" A. Białowąs - z moją notą na okładce.

Moje  tegoroczne (2019 r) "naj" to:

 "Ilustratorki, ilustratorzy..."  B. Gawryluk
"Wąż z Essex" S. Perry
"Patyki, badyle" U. Zajączkowska
"Zazdrośnice" E.-E. Schmitt
"Olive Kitteridge" E. Strout
"Małe kobietki" L. Alcott

 


PRZECZYTANE 2019 R.

lista niechronologiczna
1)     "Olive Kitteridge" Elisabeth Strout
2)     "Skrzywdzeni i poniżeni" F. Dostojewski
3)     "Jeszcze więcej nieboszczyków, czyli śledztwo z pazurem" M. Kursa
4)     "Noelka" M. Musierowicz
5)     "Drzewo do samego nieba" M. Terlikowska
6)     "Ilustratorki, ilustratorzy..." B. Gawryluk
7)     Manaslu. Góra Ducha, Góra Kobiet" M. Witkowska
8)     "Wtedy w Loszoncu" P. Balko
9)     "Małe kobietki" L. M. Alcott
10)            "Lisy" L. Jones
11)            "Przecięcie" W. Nerkowski
12)            "Wąż z Essex" S. Perry
13)            "Ojciec i ojciec" Karel van Loon
14)            "Sen u dzieci" Kaczor, Szczęsna
15)            "Matki i córki" Ałbena Grabowska
16)            "Bogowie pokazują klaty" B. Gaston
17)            "Czarne liście" M. Wolny
18)            "Zabójstwo na cztery ręce" K. Morawiecka
19)            "Był sobie pies 2" W. Cameron
20)            "Rana" W. Chmielarz
21)            "Stylistka podbija Manhattan" R. Nixon
22)            "Gracz" F. Dostojewski
23)            "Top Dogg" J. Lapidus
24)            "Dwa bieguny" E. Orzeszkowa
25)            "Patyki, badyle" U. Zajączkowska
26)            "Peety. Pies, który uratował mi życie" E. O'Grey, M. Dagostino
27)            "Kiedy zapada mrok" J. Cabre
28)            "Jaszczur" H. Balzak
29)            "Bezsenne noce, senne dni" A. Białowąs
30)            "Green witch..." A. Murphy-Hiscock
31)            "Ławeczka księżnej Daisy" G. Kańtor
32)            "Tarot przy kuchennym stole" M. Cynova
33)            Kobiety nieidealne: Baśka" Kawka/Hayles
34)            "Gosta Berling" Selma Lagerloff
35)            "Pochowani w niebie" Zuckerman/Padoan
36)            "Jak działa pamięć?" Ostby
37)            "Książka o wodzie" A. Kardaś
38)            "Stracony list" J. Cantor
39)            "My, psy. czyli czapka kapitana Yamamoto"
40)            "Polscy himalaiści" D. Jaroń
41)            "Kobiety nieidealne: Joanna" Kawka/Hayles
42)            "Kobiety nieidealne: Iza" Kawka/Hayles
43)            "Gorzka czekolada, Tom 2 opowiadania
44)            "Ja, z bajkowa" E. Radomska
45)            "No, Asiu" M. Krajniewska
46)            "Pawilon szósty" Czechow
47)            "Zazdrośnice" E-E Schmitt
48)            "Śledztwo na cztery ręce" Christie
49)            "Tajemnica Błękitnego Expresu"A. Christie
50)            "Dolina mgieł i róż" A. Krawczyk
51)            "Pamiętnik Czarnego Noska" J. Porazińska
52)            "Pamiętnik księgarza" S. Bythell
53)            "Robert Biedroń. Pod prąd"
54)            "Kocha, lubi, szpieguje" J. Szarańska
55)            "Wiedźmy na wakacjach" M. Kursa
56)            "Plama na Złotej Puszczy" B. Mrówczyński
57)            "Troje na huśtawce" N. Socha
58)            "Noc w Berlinie" G. Kozera
59)            "Marzenia szyte na miarę" K. Wilczyńska
60)            "Zatopiona zima" J. Hopkin
61)            "Spisek scenarzystów" W. Nerkowski
62)            "Kukuczka" Kortko/Pietraszewski
63)            "Pejzaż z aniołem" M. Kordel
64)            "Tam, gdzie jesteś" T. Betcher
65)            "Pogarda" A. Moravia
66)            "Moja kochana, dumna prowincja" K. Filipowicz 
 67 "Wędrowcy" J. Papuzińska 
68 "Ogród małych kroków" A. Waxmann 
69 "Straszyć nie jest łatwo"M. Pałasz 
70 . "Nawiedzony dom" J. Chmielewska

Pow. graf./Komiksy ( wyd. Marginesy)

1.     "Fale"

2.     "Tetris"

3.     "Audubon"

4.     "Darwin"

5.     "Artemizja"

6.     "Mój nowojorski maraton"

7.     "Eileen Gray..."

8.     "Tamara Łempicka"
   

9.   "Neurokomiks"

Audiobooki

1.     "Nie ma" M. Szczygieł
2.     "Projekt prawda" M. Szczygieł
3.     Pani Henryka i morderstwo w autokarze" K. Gurnard
4.     "Wioletka na tropie zbrodni" K. Gurnard
5.     "Milaczek" M. Witkiewicz
6.     "Adaś Mickiewicz" J. Skworz
7.     "Mania Skłodowska" J. Skworz
8.     "Nieboszczyk wędrowny" M. Kursa
9.     "Noc między Tam i Tu" M. Krajewska
10. "Emil, kanarek i rudy pies" M. Krajewska
11.  "Morderca na plebanii" K. Morawiecka
12. "Śledztwo od kuchni" K. Morawiecka
13.  "Kapelusz pani wrony" Parlak
14. "Trzy razy tak" Rudnicki
15.  "Demony na smyczy" A. Onichimowska
16.  "Lot komety" A, Onichimowska
17. "Hera, moja miłość, A. Onichimowska
18. "Podróże z moją kotką" A. Ziółkowska-Boehm
19. "Bulbes i Hania Papierek" Onichimowska
20. "Czas meteorów" Onichimowska
21. "451 stopni Fahrenheita" R. Badbury
22. "Hasztag" R. Mróz
23. "Nowele wybrane" Sienkiewicz
24.  "Dziadek do orzechów" Hoffman













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

'Napisz proszę, chociaż krótki list" ;-)

Moja lista blogów